موسسه حقوقی سفیر

موسسه بین المللی ثبت سفیر با 19 سال سابقه مستمر در زمینه ثبت شرکت

موسسه بین المللی ثبت سفیر با 19 سال سابقه مستمر در زمینه ثبت شرکت

موسسه حقوقی ثبت سفیر با 19 سال سابقه مستمر در زمینه ثبت شرکت

وبسایت ما: www.ilsafir.com
شماره تماس:02188738363
آدرس:میدان آرژانتین،خیابان بخارست،نبش کوچه 18 ساختمان جردن،طبقه سوم واحد 15
صفحه اینستاگرام: safir_legal_lawyer
کانال تلگرام:@ilsafir97

طبقه بندی موضوعی

آیا شرخری جرم است؟ ، تعمیر لوازم خانگی

سه شنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۷، ۰۹:۴۸ ب.ظ

آیا قانونی وجود دارد که در صورتی به‌فرض فردی بدهکار است و یک شرخر سراغ آن فرد می‌رود و از لحاظ جسمی یا مالی زیان به او می‌رساند قادر باشد به آن قانون پیگیری و  استناد کند؟

شرخر یا به صورت رسمی دفتر وصول مطالبات، سازمان یا فردی  است که مال یا وجه مورد اختلاف، چک یا طلب و سفته برگشتی یا معلق را با قیمتی ارزان‌تر می‌خرد و بدهکار را از طریق قانونی و گاه غیر قانونی تعقیب می‌کند تا وجه مربوطه را به‌دست آورد.  در این حالت سازمانی طلب‌های جاری شرکت‌ها را طی چند ساعت با کسر درصدی به‌ عنوان حق‌العمل پرداخته و خود به‌ جای طلبکار پیشین با بدهکار روبه‌رو می‌شود.

شرخری قادر است در رابطه با شیوه داد و ستد وجوه مربوطه حالت‌های غیرقانونی نیز به خود بگیرد. در این رابطه می‌توان گفت که امروزه در خیلی کشورها باندهای تبهکارانه مافیایی ‌به وجود آمده‌اند که وظیفه وصول طلب شرخرها را با شیوه هایی مانند کتک‌زدن، شکستن انگشت ،مجروح کردن و... ، در ازای درصدی از وجه طلب به‌عهده می‌گیرند. چنین شیوه هایی در ایران نیز رایج است.

در کشوری با نظام تعریف شده قضایی و قانونی احقاق حق فردی و اقدام مستقیم جهت وصول به حقوق متصوری که شخص برای خویش قائل است جایی ندارد؛ لذا اقدام گروهی که برخود نام «شرخر» گذاشته‌اند نیز تا حدی که بر مبنای قوانین و به‌عنوان فردی که طلب به او منتقل شده، انجام شود، قابل دفاع و توجیه است و مبتنی‌ بر قانون تلقی می‌شود ولی حرکاتی که بر تضاد عرف اجتماع یا ذاتا مجرمانه باشد، مانند به وجود آوردن مزاحمت برای بدهکار، حمله به مغازه او، تهدیدش و مثل این ها حسب مورد خود جرم است

مشاهده ادامه مطلب به سایت موسسه حقوقی ثبت سفیر مراجعه کنید.


نظرات  (۱)

۰۷ اسفند ۹۷ ، ۲۱:۵۸ لوستر سقفی پذیرایی
وبلاگ خوبی دارد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی