موسسه حقوقی سفیر

موسسه بین المللی ثبت سفیر با 19 سال سابقه مستمر در زمینه ثبت شرکت

موسسه بین المللی ثبت سفیر با 19 سال سابقه مستمر در زمینه ثبت شرکت

موسسه حقوقی ثبت سفیر با 19 سال سابقه مستمر در زمینه ثبت شرکت

وبسایت ما: www.ilsafir.com
شماره تماس:02188738363
آدرس:میدان آرژانتین،خیابان بخارست،نبش کوچه 18 ساختمان جردن،طبقه سوم واحد 15
صفحه اینستاگرام: safir_legal_lawyer
کانال تلگرام:@ilsafir97

طبقه بندی موضوعی

پرداخت دیه جان باختگان و مصدومین سیل بر عهده چه کسانی می باشد؟

 

 

حوادث و بلاهای طبیعی از قبیل اخیر، یا غیرقابل انتساب به اشخاص و یا غیرقابل مدیریت به وسیله آن‌هاست که در این صورت، از بلایای طبیعی به شمار می‌آیند و یا قابل انتساب به دستگاه‌ها، مدیران و اشخاص و قابل کنترل به طریق آن‌هاست که در این صورت غیرمترقبه‌اند؛ اما در هر دو صورت، گستره ی خسارت در حالت‌های زیر بیشتر نمایان است:

 

وقوع حادثه و ایراد خسارت ناشی از سیل، پیامد تخریب ساختمان یا خودرویی است که از پوشش بیمه‌ای مناسب حادثه برخوردار است و خسارت وارده، برابر قرارداد، می‌بایست به وسیله شرکت بیمه‌گر جبران شود.

 

ایراد خسارت، ناشی از تخریب ساختمانی است که پوشش بیمه‌ای ندارد و در حریم و بستر رودخانه  و مسیل؛ اما با اخذ پروانه قانونی به وجود آمده است که در این صورت، صادرکنندگان پروانه و ناظران، از باب تسبیب، قادرند مسئول شناخته شوند.

 

ایراد خسارت، ناشی از تخریب بنایی است که در حریم و بستر رود و بدون مجوز و پروانه، ساخته شده که احتمال دارد مشمول قواعد غصب و اقدام باشد.

 

ایراد خسارت از حالت‌های یاد شده خارج است؛ اما با دقت به مسئولیت دولت (شامل سازمان هواشناسی در پیش‌بینی و اعلام اوضاع جوی، صداوسیما در اطلاع‌رسانی آن به مردم، وزارت نیرو در مدیریت آب و بستر مسیلل ها و رودها به استناد قانون توزیع عادلانه آب و آیین‌نامه بستر و حریم رودخانه‌ها و غیره، سازمان مدیریت بحران در پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی، به استناد قانون تشکیل این سازمان)، در آخر ، دولت مسئول است.



جهت مشاهده ادامه مطلب به وبسایت موسسه حقوقی بین المللی سفیر مراجعه بفرمایید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی