موسسه حقوقی سفیر

موسسه بین المللی ثبت سفیر با 19 سال سابقه مستمر در زمینه ثبت شرکت

موسسه بین المللی ثبت سفیر با 19 سال سابقه مستمر در زمینه ثبت شرکت

موسسه حقوقی ثبت سفیر با 19 سال سابقه مستمر در زمینه ثبت شرکت

وبسایت ما: www.ilsafir.com
شماره تماس:02188738363
آدرس:میدان آرژانتین،خیابان بخارست،نبش کوچه 18 ساختمان جردن،طبقه سوم واحد 15
صفحه اینستاگرام: safir_legal_lawyer
کانال تلگرام:@ilsafir97

طبقه بندی موضوعی

۱۹ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

سفته

از آنجایی‌که گاهی‌ اوقات برای تعهد خودمان یا دیگران سفته می‌دهیم یا پشت آن را امضاء می‌کنیم یا از دیگران سفته می‌گیریم بدون اینکه اطلاع کافی و وافی به تعهد خودمان و دیگران داشته باشیم، لازم است به موارد مهمی در مورد سفته توجه کنیم.

برای تهیه سفته بهتر است به بانک مراجعه کنیم. افرادی نیز هستند که اقدام به فروش سفته می‌کنند و گاهی ممکن است به علت جعل از اعتبار کافی برخوردار نباشد؛ همچنین هر برگ سفته سقف خاصی برای تعهد دارد به عنوان مثال سفته‌ای که یک میلیون ریال دارای اعتبار است، نمی‌توان دو میلیون ریال تعهد کرد.
متقی با بیان اینکه حتما باید مشخصات ظاهری سفته رعایت شود در غیر این‌ صورت مشمول مقررات نمی‌شود، بر اساس ماده 308 قانون تجارت مبلغ باید حتما به صورت تمام حروف نوشته شود همچنین نباید مبلغی که تعهد می‌شود از مبلغ این سفته بیشتر باشد.
حتما باید گیرنده مشخص باشد اما لازم نیست نام شخص خاصی قید شود و می‌توان آن را در وجه حامل تعهد کرد یا به شخص دیگری حواله داد.

بر اساس همین ماده قانون، باید حتما تاریخ سفته مشخص باشد؛ چرا که اگر تاریخ قید نشود سند عادی محسوب می‌شود، اما حسب قانون مدنی می‌توان اقدام به وصول آن کرد.
دارنده سفته باید در وقت رسید، سفته را مطالبه کند و اگر وجه سفته پرداخت شد قضیه تمام است، در صورت عدم پرداخت باید ظرف 10 روز از تاریخ سررسید واخواست شود.
جهت مشاهده ادامه مطلب به سایت مراجعه کنید....

http://ilsafir.com/Legal/Details/1030


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۷ ، ۱۰:۳۶
il safir

حذف نام همسر از شناسنامه

شاید برایتان پیش آمده باشد که بخواهید بدانید بعد از طلاق، نام طرفین چگونه از شناسنامه هم حذف خواهد شد و حذف نام همسر از شناسنامه چگونه است. برای مردان ماجرا کمی ساده‌تر از زنان است. حذف نام زوج از شناسنامه زوجه تنها در صورتی امکان‌پذیر است که در دوران عقد جدایی انجام شده باشد و دوشیزه‌بودن زوجه مطابق احکام قضائی و سند طلاق قابل استنباط باشد. همچنین اگر همسر فردی فوت کند، در صورت ثبت شدن ازدواج، فرد می‌تواند با مراجعه به ادارات ثبت احوال نسبت به حذف نام همسر فوت‌شده از شناسنامه‌اش اقدام  کند.

طبق قوانین جدید که از سال ٩٣ اجرایی شده‌ است، اگر طلاق قبل از رابطه جنسی صورت می‌گرفت، زن می‌توانست با ارائه گواهی پزشکی قانونی یا حکم دادگاه، مستقیما به ثبت احوال مراجعه و با تکمیل فرم‌های مربوطه، تقاضای صدور شناسنامه المثنی کند و در این صورت نام همسر سابق از شناسنامه او حذف می‌شد. این حکم درمورد مرد نیز جاری بود و در صورت وقوع طلاق در دوران عقد، مرد نیز می‌توانست اقدام به حذف نام همسر از شناسنامه کند، اما اداره ثبت احوال از حذف نام همسر در طلاق‌های بعدد از برقراری رابطه جنسی خودداری می‌کرد.

چنانچه فردی با همسرش متارکه کرده باشد با انتخاب همسر دوم و ثبت رسمی ازدواج و ثبت شدن نام او در شناسنامه‌اش می‌تواند به اداره ثبت احوال مراجعه کند و درخواست برای حذف نام همسر اول را ارائه دهد.

 

قانون حذف نام همسر اول از شناسنامه چگونه است

حذف نام همسر از شناسنامه دارای قوانین و جزئیاتی است . افراد زیادی هستند که بعد از طلاق خواهان حذف نام همسر از شناسنامه  خود هستند. با توجه به اینکه یک زوج از هم جدا شده اند ولی هرگاه نظرشان به شناسنامه می افتد، یاد و خاطر دوران تلخ طلاق و جدائی برایشان تداعی می شود و این هنگام است که درصدد آن بر می آیند تا راهی بیابد که بتوانند نام همسر خود را از شناسنامه شان پاک کنند، چرا که تمایلی به ماندن نام همسر سابق خود در شناسنامه ندارند.

مطابق قانون چنانچه فردی با همسرش متارکه کرده باشد، با انتخاب همسر دوم و ثبت رسمی ازدواج و ثبت شدن نام او در شناسنامه اش می تواند به اداره ثبت احوال مراجعه و درخواست برای حذف نام همسر اول را ارائه دهد.

حذف نام زن از شناسنامه مرد

مطابق این مقرره چنانچه فردی با همسرش متارکه کرده باشد با انتخاب همسر دوم و ثبت رسمی ازدواج و ثبت شدن نام او در شناسنامه اش می تواند به اداره ثبت احوال مراجعه و درخواست برای حذف نام همسر اول را ارائه دهد

در رابطه با این مقرره توجه به چند نکته قابل توجه است:

1.
حذف نام همسر اول از شناسنامه منوط به انتخاب همسر دوم و نیز ثبت رسمی ازدواج و ثبت نام ایشان در شناسنامه فرد است. بنابراین به صرف انتخاب همسر و معرفی آن نمی توان از این مقرره قانونی استفاده کرد

2.
اما در پاسخ معترضان به این مقرره باید بیان داشت که حذف نام از شناسنامه در این مورد صرفاً پس از وقوع ازدواج دوم و ثبت آن صورت می گیرد، لذا همسر دوم از ازدواج پیشین همسر خود مطلع خواهد شد

جهت مشاهده ادامه مطلب به سایت مراجعه کنید....

http://ilsafir.com/Legal/Details/1029


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۷ ، ۱۶:۳۴
il safir

پرداخت مهریه، موسسه حقوقی سفیر

مهریه را می‏توان به عنوان یک پشتوانه اجتماعی برای زن محسوب کرد زیرا در صورت جدایی زن و مرد، زن متحمل خسارت بیشتری می‏شود زیرا مرد طبق استعداد خاص بدنی معمولاً در اجتماع نفوذ و تسلط بیشتری دارد و همچنین مردان برای انتخاب همسر مجدد امکانات بیشتری دارند ولی زنان بیوه با از دست رفتن سرمایه جوانی و زیبایی امکاناتشان برای انتخاب همسر جدید کمتر است.

مهریه چیزی به عنوان جبران خسارت برای زن و وسیله‏ای برای تأمین زندگی آینده اوست.

در مهریه عندالستطاعه اگر زن تقاضای مهریه نماید ،این تکلیف بر عهده اوست که ثابت کند مرد از دارایی و اموال کافی جهت پرداخت مهریه برخوردار است و بر عکس مرد در اینجا نیازی ندارد که برای دادگاه دلیل بیاورد که قادر به پرداخت مهریه نمی باشد.

سوالات مهریه (گلچین پرسش‌های مردمی در طی ۸ سال)

  1. در چه صورتی زن میتواند 1000 سکه عندالاستطاعه را به عنوان مهریه مطالبه کند؟
    در صورتیکه زن از مرد اموالی را معرفی و توقیف کند قابل مطالبه است.
  2. آیا برای مطالبه مهریه عند المطالبه هم زن باید مال معرفی کند؟
    خیر مرد ملزم خواهد بود که مهریه عندالمطالبه را تحت هر شرایطی پرداخت کند.
  3. تحت چه شرایطی مهریه به زن تعلق نمیگیرد؟
    تحت هر شرایطی مهریه به زن تعلق میگیرد مگر در صورت بذل مهریه از طرف زن.
  4. آیا زن میتواند مهریه خود را درقبال طلاق توافقی بذل کند؟
    بله زن میتواند در ازای طلاق توافقی مهریه خود را بذل کند.

جهت مشاهده ادامه مطلب به سایت مراجعه کنید.......

http://ilsafir.com/Legal/Details/1028

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۷ ، ۱۰:۳۲
il safir

رتبه بندی شرکت

جهت توضیح در رابطه با رتبه بندی شرکت ابتدا باید لزوم آن را بدانید. بسیاری از پروژه های بزرگ و دولتی و یا خصوصی به صورت مناقصه ای به شرکت های پیمانکاری و مجری واگذار می گردند، این شرکت ها چه به صورت شرکتهای پیمانکاری و چه به صورت شرکتهای مشاور در این مناقصه ها شرکت می نمایند. معیار ارزیابی این شرکتها علاوه بر قیمت های پشنهادی جهت انجام پروژه، میزان توان فنی و سوابق کاری آنها نیز می باشد. این میزان توان فنی و سوابق کاری که متشکل از نیروها و سوابق کاری آنها، تجربه ی کاری و توان مالی شرکت است را با یک امتیاز از 1 تا 5 رتبه بندی می نمایند.رتبه بندی شرکت ها توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام می گیرد. در واقع رتبه بندی شرکت یا همان گرید شرکت بر اساس استانداردها و آیین نامه های موجود در این سازمان و به میزان احراز شرایط لازم به شرکت های پیمانکاری و مشاور اعطا می شود.

 پس چنانچه پس از بررسی موارد گفته شده در بالا، شرکت‌ها واجد شرایط تشخیص داده شدند آنگاه می توانند گواهی تشخیص صلاحیت دریافت نمایند. به این فرآیند اخذ گواهی تشخیص صلاحیت به اصطلاح رتبه بندی شرکت و اخذ گرید می گویند.

چرا رتبه بندی؟

1-برای شرکت در مناقصه ها، شرکت های پیمانکاری حتما باید گواهینامه صلاحیت پیمانکاری داشته باشند.
2-
کارفرما به استناد رتبه شرکت پیمانکار آگاهی و اطمینان کافی از میزان توان فنی و استطاعت مالی آن داشته و از میان شرکت های پیمانکار مختلف انتخاب بهتری می تواند داشته باشد.
3-
رتبه بندی شرکت ها در رشته های یکسان دورنمای کلی از وضعیت یک شرکت را نشان داده از این رو مقایسه میان نقاط ضعف و قوت راحتتر خواهد بود.
4-
و در آخر موکدا می گوییم که سازمان های دولتی اجازه عقد قرارداد با شرکتی که رتبه ندارد را ندارند.

 

شرایط لازم جهت رتبه بندی شرکت ها

جهت اخذ رتبه ابتدا باید یک شرکت داشته باشید و چنانچه ندارید می بایستی یک شرکت را در حوزه کاری خود در اداره ثبت شرکتها به ثبت برسانید.

نیمی از اعضای هیات مدیره می بایستی حداقل دارای مدرک کارشناسی باشند.

به کار گیری یک مهندس که دارای 7 سال سابقه بیمه رد شده از یک شرکت دارای رتبه، در هیات مدیره

دو نفر مهندس دارای سابقه بیمه و کار مرتبط به میزان 3 سال ( اگر این دو مهندس عضو هیات مدیره باشند، شرکت می تواند از دو شاخه متفاوت تقاضای رتبه بندی شرکت داشته باشد.

مشاهده ادامه مطلب در سایت.....

http://ilsafir.com/Reg/Details/2022

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۷ ، ۱۹:۱۴
il safir


حبس و شلاق در انتظار کسانی که عمل چشم گربه ای و گوش الاغی می کنند

در جدیدترین مورد جراحی های زیبایی در ایران، «بعد از «دماغ خوکی» و «لب شتری» ، حالا نوبت عمل «گوش الاغی» و «چشم گربه‌ای» رسیده است. کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، از تعیین ۲ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی هم برای افراد متقاضی انجام عمل‌های چشم گربه‌ای و گوش الاغی و هم پزشکان تسهیل‌کننده این اقدام خبر داد.

رئیس انجمن علمی حقوق پزشکی ایران مبنی بر اینکه جراحی‌های زیبایی مثل تغییر رنگ چشم، شکل گوش مشروع تلقی نمی‌شوند و بر اساس قانون مجازات اسلامی غیرقانونی و قابل تعقیب کیفری هستند، گفت: اصولا تغییرات در پیکره وضعیت نظام خلقتی انسان از نظر مذاهب گوناگون رد شده است، کما اینکه اهل سنت و مسیحیت این اقدام را حرام می‌دانند و معتقدند خلقت خدا را نباید تغییر داد و تقریبا نظر همه ادیان به این می‌رسد که انجام این نوع عمل‌ها امری ممنوع است.

انجام عمل‌های جراحی نوظهور نیاز به مجوز دادگاه صالحه دارد

اگر افرادی که گرفتار یک وسواسی شده باشند و تصمیم بگیرند که با انجام عمل جراحی تغییراتی در ظاهر خود ایجاد کنند، باید به دادگاه صالحه که دادگاه خانواده است، مراجعه کنند و دادخواست ارائه دهند و بعد با مجوز دادگاه به این امر مبادرت ورزند

وی با اشاره به انجام عمل جراحی برای قراردادن عنبیه مصنوعی و کاشت نگین در چشم، تغییر دائم رنگ چشم به رنگ‌هایی همچون قرمز و عمل‌های نامتعارف تحت عنوان چشم گربه‌ای و گوش الاغی، تصریح کرد: انجام این نوع عمل‌ها مصداق ماده 638 قانون مجازات اسلامی بوده و اقدامی مجرمانه است و چنین تغییراتی که در جسم انسان انجام شده و باعث تحریف در جامعه می‌شود، ممنوع است.

جهت مشاهده ادامه مطلب به سایت مراجعه کنید.....

http://ilsafir.com/Legal/Details/28


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۷ ، ۱۶:۱۴
il safir

ثبت شرکت در چابهار

 

 

چابهار:
ثبت شرکت در چابهار باتوجه به رونق کسب و کار در چابهار حائز اهمیت می باشد . چابهار یکی از جنوبی ترین شهرهای شهرستان استان سیستان بلوچستان محسوب می شود که در کنار دریای عمان و اقیانوس هند واقع شده است.این شهرستان از شمال به شهرستان های ایرانشهر و نیکشهر و از جنوب به دریای عمان و از شرق به پاکستان و از غرب به استان های کرمان و هرمزگان محدود می باشد.
چابهار یکی از 7 منطقه آزاد در کشور ایران است . انواع شرکت ها و موسسات غیر تجاری مذکور در قانون تجارت و سایر قوانین ایران می توانند در واحد ثبتی منطقه به ثبت برسند مشروط بر آنکه موضوع فعالیت آن ها قانونی باشد.در هر حال تاسیس و فعالیت شرکت ها تحت قوانین موضوعه امکان پذیر است.

ویژگی های چابهار عبارت است از :

– داشتن جاذبه های فراوان طبیعی و تاریخی
– آب و هوای همیشه بهادی در همه فصول سال
– دسترسی به فرودگاه بین المللی کنارک و جاده های مواصلاتی
– داشتن مراکز آموزش عالی
– وجود انواع تسهیلات و مزایا برای سرمایه گذارای و بازرگانی
– نزدیک ترین و آسانترین راه دسترسی به آب های آزاد برای کشورهای آسیانه میانه و افغانستان
– دوری از منطقه شلوغ و پرتنش خلیج فارس و اتصال مستقیم به اقیانوس هند
– برخورداری از دو اسکله شهید کلانتری و اسکله شهید بهشتی با گنجایش حدوداً 70 هزار تن
– اتصال به خشکی و سرزمین مادر که هزینه های تخلیه و بارگیری را به مانند قشم و کیش ندارد.



مزایای سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار عبارت است از:

_معافیت از مالیات تا مدت 20 سال(قابل ذکر است معافیت مالیاتی شامل شرکت هایی می باشند که در همان محدوده ی منطقه آزاد فعالیت داشته باشند).
_معافیت از پرداخت حق گمرک
_ارائه امکانات مناسب جهت واردات کالا بصورت تجاری
_آزادی در ورود و خروج سرمایه شرکت
_آزادی در مشارکت سرمایه گذاری خارجی تا سقف کامل صد در صد
_سهولت در قوانین کار
_ارائه امکانات در خصوص مابه التفاوت هزینه حمل کالا
_تشریفات آسان جهت ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکت در منطقه آزاد چهابهار:

کلیه مراحل ثبت شرکت در چابهار کاملا به صورت تخصصی توسط کار گروه ثبت شرکت در چابهار موسسه ثبت  انجام می شود.

جهت مشاهده ادامه مطلب به سایت مراجعه کنید....
http://ilsafir.com/Reg/Details/1024


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۷ ، ۱۶:۱۷
il safir

ساده ترین روش برای ثبت انواع شرکت های تجاری

پس از لحاظ شرایط قانونی، لازم است تا از طریق سامانه اداره ثبت شرکت ها به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir نسبت به تکمیل اطلاعات خواسته شده اقدام نمایید. مراحل ثبت اینترنتی به ترتیب عبارت است از :
-
تکمیل اطلاعات متقاضی ( وارد کردن نام، نام خانوادگی، شماره تلفن و.. متقاضی تأسیس شرکت یا مؤسسه ؛ مشخص نمودن تابعیت متقاضی؛ در صورت ایرانی بودن وارد کردن شماره ملی و در صورت غیر ایرانی بودن وارد کردن شماره گذرنامه؛ مشخص نمودن سمت متقاضی؛ تکمیل مشخصات شخص امضاکننده دفتر)
-
تکمیل نام و اطلاعات شخص حقوقی ( نوع شرکت ؛ درج پنج نام درخواستی به ترتیب اولویت ؛ اخذ شماره پیگیری نوزده رقمی و ذخیره اطلاعات واردشده)
نام های انتخابی باید دارای معنا و مطابق با فرهنگ اسلامی باشد.همچنین نام های انتخابی می بایست تکراری نبوده و قبلاَ به ثبت نرسیده باشد. . 
-
تعیین موضوع فعالیت ( نوع فعالیت شرکت ؛ تعیین مدت فعالیت مبنی بر محدود یا نامحدود بودن؛ معلوم نمودن وجود یا عدم وجود مجوز از سازمانها و ارگانهای خاص در صورت نیاز و وارد کردن شماره و تاریخ مجوز در صورت نیاز به مجوز)
-
تکمیل اطلاعات مرکز اصلی

جهت ادامه مطلب به سایت مراجعه کنید......

http://ilsafir.com/Reg/Details/1022

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۷ ، ۲۱:۵۴
il safir

اداره شرکت مختلط غیرسهامی به چه صورت است ؟

شرکت مختلط غیرسهامی شرکتی است که از دو نوع شریک تشکیل می شود : شریک با مسئولیت تضامنی که به شریک ضامن تعبیر می شود، و شریک با مسئولیت محدود. البته تعداد شرکا حداقل بااید دو نفر باشند : یک شریک ضامن و یک شریک با مسئولیت محدود؛ ولی تعداد هر نوع از این دو شریک می تواند بیش از یک نفر نیز باشد؛ و شرکا می توانند شخص حقیقی باشند یا حقوقی. شرکای ضامن، مسئولیت تضامنی پرداخت کلیه دیون شرکت به اشخاص ثالث را به عهده دارند
قانون گذار، مانند دیگر شرکت های اشخاص، حداقل سرمایه برای این نوع شرکت را در نظر نگرفته و دلیل این امر این است که چنانچه شرکت قادر نباشد طلب های طلبکاران را پرداخت کند، آنان حق رجوع به شریک یا شرکای ضامن که اموال شخصی شان وثیقه طلب های طلبکاران شرکت است، دارند
شرکت مختلط غیرسهامی، تحت نام مخصوصی به فعالیت تجاری می پردازد. موضوع شرکت نمی تواند جز امری بازرگانی باشد. در اسم شرکت باید عبارت " شرکت مختلط " و لااقل اسم یکی از شرکای ضامن قید شود. در اسم شرکت نباید نام شریک با مسئولیت محدود آورده شود، وگرنه شریکی که نامش در اسم شرکت آورده شده، شریک ضامن محسوب شده و در مقابل اشخاص ثالث مسئولیت تضامنی خواهند داشت. هر قراری برخلاف این قاعده بین شرکا، چه در شرکتنامه و چه در اساسنامه، در مقابل اشخاص ثالث بی اثر است ؛ برعکس، قید نکردن نام شریک ضامن در اسم شرکت، مسئوللیت تضامنی او را منتفی نمی کند
با ذکر این مقدمه، به بررسی نحوه اداره این شرکت می پردازیم
تجارت، اداره شرکت مختلط غیرسهامی به عهده شریک یا شرکای ضامن و

جهت ادامه مطلب به سایت مراجعه کنید....

http://ilsafir.com/Reg/Details/1021


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۷ ، ۱۰:۰۸
il safir

شرایط تشکیل شرکت نسبی چیست ؟

·         شرایط انتخاب اسم شرکت نسبی

وفق ماده 184 قانون تجارت برای انتخاب اسم شرکت شرایط ذیل باید رعایت شود :
در اسم شرکت نسبی عبارت " شرکت نسبی " باید ذکر شود. 
در اسم شرکت نسبی لااقل اسم یک نفر از شرکاء باید ذکر شود در صورتی که اسم شرکت مشتمل بر اسامی تمام شرکاء نباشد بعد از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده عبارتی از قبیل " و شرکاء " یا " و برادران " ضروری است.

·         شرایط تشکیل شرکت نسبی

·        
1- تمام سرمایه نقدی شرکت تادیه شده باشد. 
2- تمام سهم الشرکه غیرنقدی قبلاَ به تراضی تمام شرکاء تقویم و تسلیم شده باشد. 
شرکت نسبی که از جمله شرکت های اشخاص است دارای مقرراتی شبیه شرکت تضامنی است و برای تشکیل این شرکت عیناَ مقررات شرکت تضامنی جاری است. 
با توجه به ماده 185 قانون تجارت که ماده 120 همان قانون را مجری در شرکت های نسبی دانسته است شرکاء باید لااقل یک نفر را از میان خود یا از خارج به سمت مدیری معین نمایند تا اداره شرکت را به عهده بگیرد که البته با به کار بردن کلمه " لااقل " به نظر می رسد انتخاب بیش از یک مدیر جایز می باشد. 
ماده 132 قانون تجارت :
" اگر در نتیجه ضررهای وارده سهم الشرکه ی شرکاء کم شود مادام که این کمبود جبران نشده تادیه هر نوع منفعت به شرکاء ممنوع است ". 

جهت مشاهده ادامه مطلب در سایت.....

http://ilsafir.com/Reg/Details/1020


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۷ ، ۱۳:۳۱
il safir

چگونه تغییرات شرکت خود را ثبت کنیم

 

شرکتی زمانی که به ثبت می رسد، دارای مشخصاتی از قبیل آدرس، نام شرکت، نام شرکا، میزان سهام ، هیئت مدیره، حق امضاء و ... می باشد که تمامی این مشخصات در اساسنامه شرکت ذکر شده است. گاهی به دلایلی  انها نیاز به تغییر دارند.

کلیه تغییرات شرکت ها طی تصویب مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق العاده و یا در جلسات هیات مدیره انجام می پذیرد. بدین منظور، تهیه و تنظیم صورتجلسات مجامع الزامی می باشد. لازم به ذکر است که برای انجام برخی از تغییرات تدوین بیش از یک صورتجلسه الزامی می باشد
توجه داشته باشید که اگر تصمیمات مجمع، چه مجمع عمومی عادی و چه مجمع عمومی فوق العاده، متضمن یکی از موارد ذیل باشد، نیاز به ثبت دارد و بنابراین باید نسخه ای از آن برای ثبت به اداره ثبت شرکت ها تسلیم شود :
1-
انتخاب مدیران اعم از اعضای هیات مدیره و مدیرعامل؛
2-
انتخاب نماینده حقیقی شخص حقوقی که عضو هیات مدیره است ؛
3-
انتخاب بازرس یا بازرسان 
4-
تصویب ترازنامه ؛
5-
تغییر در سرمایه شرکت
6-
هر نوع تغییر در اساسنامه ؛
7-
انحلال شرکت و نحوه تصفیه
بشایان ذکر است خوانندگان محترم در صورت نیاز به هرگونه مشاوره تخصصی رایگان راجع به مراحل ثبت تغییرات شرکت می توانند با همکاران ما تماس حاصل فرمایند.

جهت اعلام درخواست ثبت تغییرات شرکت، در مرحله اول می بایست به سامانه اداره ثبت شرکت ها به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir مراجعه نمایید
اطلاعات وارد شده در سامانه باید دقیقاَ با متن صورتجلسات و مدارک و مستندات ابرازی مطابقت داشته .

مراحل ثبت اینترنتی صورتجلسات تغییرات شرکتها

1-       تکمیل اطلاعات شرکت :
 
وارد کردن شناسه ی ملی شرکت در قسمت مربوطه ، وارد نمودن شماره ی ثبت شرکت در صورتیکه شناسه ملی نداشته باشد، انتخاب نوع شرکت

جهت مشاهده مطلب به سایت مراجعه کنید....

http://ilsafir.com/Reg/Details/1019/-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA--%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA

 



 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۷ ، ۲۰:۲۱
il safir