چگونه تغییرات شرکت خود را ثبت کنیم
چگونه تغییرات شرکت خود را ثبت کنیم
شرکتی زمانی که به ثبت می رسد، دارای مشخصاتی از قبیل آدرس، نام شرکت، نام شرکا، میزان سهام ، هیئت مدیره، حق امضاء و ... می باشد که تمامی این مشخصات در اساسنامه شرکت ذکر شده است. گاهی به دلایلی انها نیاز به تغییر دارند.
کلیه تغییرات شرکت ها طی تصویب مجمع عمومی عادی یا
مجمع عمومی فوق العاده و یا در جلسات هیات مدیره انجام می پذیرد. بدین منظور، تهیه
و تنظیم صورتجلسات مجامع الزامی می باشد. لازم به ذکر است که برای انجام برخی از
تغییرات تدوین بیش از یک صورتجلسه الزامی می باشد.
توجه داشته باشید که اگر
تصمیمات مجمع، چه مجمع عمومی عادی و چه مجمع عمومی فوق العاده، متضمن یکی از موارد
ذیل باشد، نیاز به ثبت دارد و بنابراین باید نسخه ای از آن برای ثبت به اداره ثبت
شرکت ها تسلیم شود :
1- انتخاب مدیران اعم از
اعضای هیات مدیره و مدیرعامل؛
2- انتخاب نماینده حقیقی شخص
حقوقی که عضو هیات مدیره است ؛
3- انتخاب بازرس یا بازرسان
4- تصویب ترازنامه ؛
5- تغییر در سرمایه شرکت
6- هر نوع تغییر در اساسنامه
؛
7- انحلال شرکت و نحوه تصفیه.
بشایان ذکر است خوانندگان
محترم در صورت نیاز به هرگونه مشاوره تخصصی رایگان راجع به مراحل ثبت تغییرات شرکت
می توانند با همکاران ما تماس حاصل فرمایند.
جهت اعلام درخواست ثبت تغییرات شرکت، در مرحله اول
می بایست به سامانه اداره ثبت شرکت ها به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir مراجعه نمایید.
اطلاعات وارد شده در
سامانه باید دقیقاَ با متن صورتجلسات و مدارک و مستندات ابرازی مطابقت داشته .
مراحل ثبت اینترنتی صورتجلسات تغییرات شرکتها
1- تکمیل اطلاعات شرکت :
وارد کردن شناسه ی ملی شرکت در قسمت مربوطه ، وارد
نمودن شماره ی ثبت شرکت در صورتیکه شناسه ملی نداشته باشد، انتخاب نوع شرکت
جهت مشاهده مطلب به سایت مراجعه کنید....