موسسه حقوقی سفیر

موسسه بین المللی ثبت سفیر با 19 سال سابقه مستمر در زمینه ثبت شرکت

موسسه بین المللی ثبت سفیر با 19 سال سابقه مستمر در زمینه ثبت شرکت

موسسه حقوقی ثبت سفیر با 19 سال سابقه مستمر در زمینه ثبت شرکت

وبسایت ما: www.ilsafir.com
شماره تماس:02188738363
آدرس:میدان آرژانتین،خیابان بخارست،نبش کوچه 18 ساختمان جردن،طبقه سوم واحد 15
صفحه اینستاگرام: safir_legal_lawyer
کانال تلگرام:@ilsafir97

طبقه بندی موضوعی

جرایم حق بیمه، موسسه حقوقی ثبت سفیر

جمعه, ۷ دی ۱۳۹۷، ۰۶:۲۴ ب.ظ

حق بیمه مابه ازای خدمات و پوشش بیمه ای است و باید توسط بیمه گذار پرداخت شود.

بیمه عقدی معوض است و حق بیمه عوض و علت تعهدات بیمه گر به شمار می رود. همین امر منشأ ایجاد احکامی در عقد بیمه است. از جمله چنانچه تعهدات بیمه گر به علتی منتفی شود، تعهد بیمه گذار به پرداخت حق بیمه از بین خواهد رفت و چنانچه حق بیمه را پرداخته باشد به نسبت مدت باقی مانده، حق بیمه باید به او عودت شود.

مواردی چند در رابطه با مهلت ارسال صورت مزد و پرداخت حق بیمه، جرائم تأخیر و مراحل قانونی را که سازمان تأمین اجتماعی جهت وصول مطالبات خود انجام میدهد بشرح زیر به آگاهی میرساند:

1- کارفرما مسئول پرداخت حق بیمه سهم خود و بیمه شده به سازمان تامین اجتماعی می باشد و مکلف است در موقع پرداخت مزد یا حقوق و مزایا سهم بیمه شده را کسر نموده و سهم خود را بر آن افزوده و به سازمان تامین اجتماعی تأدیه نماید. تأخیر کارفرما در پرداخت حق بیمه یا عدم پرداخت آن رافع مسئولیت و تعهدات سازمان در مقابل بیمه شده نخواهد بود.

2- کارفرما مکلف است حق بیمه مربوط به هر ماه را حداکثر تا آخرین روز ماه بعد به سازمان بپردازد همچنین صورت مزد یا حقوق بیمه شدگان را در مهلت مذکور به سازمان تسلیم نماید.

3-  در صورت تأخیر یا عدم ارسال صورت مزد و حقوق و تأخیر یا عدم پرداخت تمام یا قسمتی از حق بیمه در مهلت تعیین شده جرائمی بدین شرح به بدهی تعلق می گیرد:

1-3- چنانچه کارفرما تمام یا قسمتی از حق بیمه هر ماه را تا پایان ماه بعد به سازمان پرداخت نکند معادل دو درصد حق بیمه پرداخت نشده به ازای هر ماه تأخیر به بدهی اضافه می گردد.

2-3- چنانچه کارفرما صورت مزد یا حقوق هر ماه را تا پایان ماه بعد به سازمان تسلیم ننماید، جریمه ای معادل ده درصد حق بیمه آن ماه تعلق می گیرد که ثابت می باشد.

جهت مشاهده ادامه مطلب به سایت موسسه حقوقی ثبت سفیر مراجعه کنید.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی