موسسه حقوقی سفیر

موسسه بین المللی ثبت سفیر با 19 سال سابقه مستمر در زمینه ثبت شرکت

موسسه بین المللی ثبت سفیر با 19 سال سابقه مستمر در زمینه ثبت شرکت

موسسه حقوقی ثبت سفیر با 19 سال سابقه مستمر در زمینه ثبت شرکت

وبسایت ما: www.ilsafir.com
شماره تماس:02188738363
آدرس:میدان آرژانتین،خیابان بخارست،نبش کوچه 18 ساختمان جردن،طبقه سوم واحد 15
صفحه اینستاگرام: safir_legal_lawyer
کانال تلگرام:@ilsafir97

طبقه بندی موضوعی


بر اساس قانون ، این فرد برای مرتبه نخست به حبس تعزیری تا دو ماه یا جزای نقدی تا یک میلیون ریال و یا هر دو مجازات محکوم می شود و اگر این عمل را تکرار کند به دو تا شش ماه حبس محکوم خواهد شد.
در صورتی که رانندگی بدون گواهینامه منجر به قتل شود تغییری در ذات جرم قتل غیر عمد ناشی از تخلفات رانندگی ، ایجاد نمی شود و به هر حال قتل مذکور ، قتل شبه عمد و مشمول قانون مجازات اسلامی ( بخش تعزیرات ) است .
زیرا در رانندگی بدون پروانه منجر به قتل نیز، قصد نتیجه یا همان قصد قتل ، مفقود است. اما مرتکب علاوه بر پرداخت دیه کامل مرد یا زن از باب تعزیر به حبس ناشی از قتل عمد موضوع قانون مذکور محکوم می شود و نیز به موجب قانون تازه تصویب مجازات اسلامی مکلف به پرداخت جزای نقدی نیز هست.
البته در قانون جدید مجازات اسلامی تمهیداتی در این رابطه تبیین شده است به این ترتیب که قاضی مجاز شده که در همه جرایم تعزیری ( چه عمدی و چه غیر عمدی ) چنانچه مجازات اعمال شده تا درجه ششم تعیین شده باشد ( حبس بیش از شش ماه تا دو سال و جزای نقدی بیش از بیست میلیون ریال تا هشتاد میلیون ریال ) مجازات تکمیلی ( متناسب با جرم و خصوصیات مرتکب )​ نیز برای وی تعیین کند.
چنانچه کسی پروانه رانندگی اش را بموقع تمدید نکرد در صورت رانندگی مرتکب جرم شده است و چنین شخصی دو مسئولیت دارد اقدام نکردن بموقع برای تعویض که مشمول جریمه خاص است و همچنین رانندگی بدون در اختیار داشتن گواهینامه معتبر که در حکم فرد فاقد گواهینامه به حساب می آید.
جهت مشاهده ادامه مطلب به سایت موسسه حقوقی ثبت سفیر مراجعه کنید.

http://ilsafir.com/Articles/Details/6188

 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی