موسسه حقوقی سفیر

موسسه بین المللی ثبت سفیر با 19 سال سابقه مستمر در زمینه ثبت شرکت

موسسه بین المللی ثبت سفیر با 19 سال سابقه مستمر در زمینه ثبت شرکت

موسسه حقوقی ثبت سفیر با 19 سال سابقه مستمر در زمینه ثبت شرکت

وبسایت ما: www.ilsafir.com
شماره تماس:02188738363
آدرس:میدان آرژانتین،خیابان بخارست،نبش کوچه 18 ساختمان جردن،طبقه سوم واحد 15
صفحه اینستاگرام: safir_legal_lawyer
کانال تلگرام:@ilsafir97

طبقه بندی موضوعی

 

شرایط گرفتن مهریه از پدر شوهر 

مهریه، مالی است که به مناسبت عقد نکاح، مرد ملزم به دادن آن به زن می شود. مهریه نوعی الزام قانونی است که بر شوهر تحمیل می شود و مطابق با ماده1080قانون مدنی: تعیین مقدار مهر منوط به تراضی طرفین است.

مهریه، مالی است که به مناسبت عقد نکاح، مرد ملزم به دادن آن به زن می شود پس از عقد نکاح زن مالک مهریه می شود، یعنی طبق ماده 1082 قانون مدنی: «به مجرد عقد، زن مالک مهر می شود و می تواند هر نوع تصرفی که بخواهد در آن بنماید

اما اگر شوهر قبل از نزدیکی زن خود را طلاق دهد زن مستحق نصف مهر خواهد بود و اگر عقد نکاح قبل از نزدیکی به جهت فسخ به دلیل عنن (ناتوانی جنسی مرد) صورت بگیرد در این مورد نیز زن مستحق نصف مهر می باشد. اما هرگاه عقد نکاح قبل از نزدیکی به جهاتی غیر از عنن فسخ شود زن حق مهر ندارد و در این صورت مهریه به او تعلق نمی گیرد.

 

شرایط گرفتن مهریه از پدر شوهر چیست؟

در صورت فوت شوهر؛ می‌توان مهریه را پدر شوهر گرفت؟

این سوالات و سوالاتی از این دست؛ از مهم‌ترین پرسش‌های مخاطبان محترم مطالب آموزشی گروه وکلای یاسا می‌باشد که از طریق بستر‌های ارتباطی گروه وکلای یاسا به دست کارشناسان حقوقی این مجموعه رسیده است.

در این نوشتار به پاسخ به این سوالات برآمده‌ایم و ابعاد حقوقی شرایط گرفتن مهریه از پدر شوهر را به صورت روان و ساده خدمت مخاطبان محترم ارائه می‌نماییم.

شرایط گرفتن مهریه از پدر شوهر از منظر قانونی :

از نقطه نظر قانونی؛ مهریه تکلیفی است که شوهر زوجه تعهد نموده و طبعا پدرشوهر زوجه مسئولیت قانونی نسبت به پرداخت آن ندارد. پس حتی در مواردی که همسر زوجه از تمکن مالی برخوردار نبوده و در مقابل؛ پدر شوهر دارای سرمایه زیادی باشد، هیچ مسئولیت قانونی متوجه حال پدر شوهر نیست. اما در بسیاری از موارد به دلیل مسائل عاطفی و خانوادگی برقرار در نظام خانواده ایران، پدر شوهر زوجه نسبت به پرداخت بخشی از مهریه زوجه و کمک به تسهیل مشکلات اقدام می‌نماید.

جهت مشاهده ادامه مطلب به (سایت موسسه حقوقی  بین المللی ثبت سفیر) مراجعه کنید



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی