موسسه حقوقی سفیر

موسسه بین المللی ثبت سفیر با 19 سال سابقه مستمر در زمینه ثبت شرکت

موسسه بین المللی ثبت سفیر با 19 سال سابقه مستمر در زمینه ثبت شرکت

موسسه حقوقی ثبت سفیر با 19 سال سابقه مستمر در زمینه ثبت شرکت

وبسایت ما: www.ilsafir.com
شماره تماس:02188738363
آدرس:میدان آرژانتین،خیابان بخارست،نبش کوچه 18 ساختمان جردن،طبقه سوم واحد 15
صفحه اینستاگرام: safir_legal_lawyer
کانال تلگرام:@ilsafir97

طبقه بندی موضوعی

قیمومیت چیست؟ قیم کیست؟

پنجشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۷، ۰۹:۴۴ ق.ظ

قیم کیست؟

قیم امور حقوقی فرزند را سر و سامان می‌دهد به همین علت جهت انتخاب این شخص قانون ، حساسیت زیادی به خرج داده است . اصلی ترین گزینه جهت قیمومیت مادر است به این شرط که صلاحیت لازم را داشته باشد.

به این نکته حتما دقت داشته باشید که در صورتی که زن ازدواج مجدد کند معمولا اداره سرپرستی ، قیمومت را به یکی از اقوام درجه یک پدر یا مادر می ‌دهد و در صورتی که هیچ کدام از این‌ ها هم نبودند یا صلاحیت نداشتند اداره سرپرستی یک نفر را به عنوان امین انتخاب و همین فرد ، قیم فرزندان این زن را برمیگزیند. نکته مهم دیگری که نباید فراموش شود این است که قیم هرگز نمی ‌تواند خودسرانه درباره اموال کودک تصمیم ‌گیری کند . قانون در این‌ باره نیز سخت گیری کرده و قیم را ملزم کرده است تا همه کارها را با نظارت اداره سرپرستی انجام دهد. بنابراین این را بدانید که در صورتی که قیم بخواهد اموال کودک را نقل و انتقال دهد حتما باید اجازه ی اداره سرپرستی را از پیش گرفته باشد.

خویشاوندان از صلاحیت جهت قیم شدن برخوردار باشند، بر دیگران مقدم خواهند بود و دادگاه یک یا چند نفر از آنان را به سمت قیمومت معین خواهد کرد، در میان خویشان محجور ، پدر یا مادر او مادام که شوهر ندارد ،با داشتن صلاحیت بر دیگران مقدم است.


جهت مشاهده ادامه مطلب به وبسایت موسسه حقوقی بین المللی ثبت سفیر مراجعه کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی